Cikkek

Új piacokon akar hódítani a Teradata

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-10-16 11:10:10

Ma zárul a világ legnagyobb adattárházakkal foglalkozó konferenciája Las Vegasban. Beszámolónk a helyszínről.

Október 12-16. között Las Vegasban rendezte meg nemzetközi konferenciáját az adattárház-megoldásokat szállító Teradata vállalat Partners elnevezésű felhasználói csoportja. A rendezvény a maga nemében a legnagyobb a világon, mivel több mint 3 ezer szakember 5 napon át több mint 200 előadást hallgathatott meg az adattárház-, illetve üzletiintelligencia piac aktuális trendjeiről és a technológiai újdonságokról. Az előadók között a Teradata és a partnercégek szakértői mellett ügyfelek, piaci elemzők és egyetemi professzorok is felszólaltak.

Az amerikai Teradata - amely tavaly októberi szétválását megelőzően az önkiszolgáló rendszereket szállító NCR részlegeként működött - legnagyobb versenytársaival szemben kizárólag adattárház- és analitikai megoldásokat szállít; ügyfelei elsősorban a nagy adatmennyiséggel dolgozó szervezetek (pénzügyi intézmények, távközlési vállalatok, kormányzati szektor, egészségügy, gyártás, logisztika, turizmus) kerülnek ki. Ügyfeleinek száma világszerte 850, ebből Európában mintegy 100 vállalat használ Teradatát.

Magyarországon a Teradatának jelenleg két ügyfele van: a Pannon 2000-ben implementált adattárházat, majd 2003-ban erre építve a Teradata kampánymenedzsment megoldását vezette be. A kereskedelemmel foglalkozó Metro egy regionális szintű bevezetés eredményeként használja a Teradata megoldását.

Szélesedő portfólió
Michael Koehler, a Teradata elnök-vezérigazgatója a konferencia hétfői nyitóelőadásában azt hangsúlyozta, hogy a Teradata az NCR-ből való tavaly októberben lezárult kiválásával "a cég saját kezébe vette a sorsát"; ennek eredményeként az elmúlt évben a Gartner piacelemző cég szerint megerősítette vezető pozícióját a nemzetközi adattárház-piacon. A korábban a legnagyobb adattárház-rendszerek szállítójának új szlogenje "Teradata Everywhere" ("Teradata Mindenhol"), ami azt jelzi, hogy a szállító a piac egyéb szegmenseibe is be kíván törni. Ennek jegyében az elmúlt évben bővítette termékportfólióját, a belépő szintű adattárház-megoldások piacán egy adattárház-szoftvert, és a Teradata 2550 célhardvert kínálja; míg a legfelső szegmensben az idén jelentette be a Teradata 5550 aktív adattárház platformját. A portfólió legújabb tagját a konferencia első napján mutatták be: a Teradata Extreme Data Appliance 1550 névre hallgató céleszköz akár 50 petabájt adat elemzését is lehetővé teszi, a korábbinál egy nagyságrendnél kisebb, 16500 dollár/terabájt áron.

mandalay.jpgA 2008 Teradata PARTNERS User Group Conference & Expo konferencia helyszíne

A konferencián Koehler azt is bejelentette, hogy cég adatbázis-kezelőjének új verziója, a Teradata 13 a jövő év elején jelenik meg, amely 75 új funkciót tartalmaz majd; használatával akár 30 százalékkal jobb teljesítményt érhetnek el a felhasználók az előző verzióhoz képest. A Teradata 13-ban megjelenik a virtualizációs technológia, amely révén egy rendszeren belül intelligensen kezelhetik a különböző tárolóegységeket. A közeljövőben a technológia révén az adattárház-megoldásokban rövidesen megjelenhetnek a jelenlegi diszkrendszereknél lényegesen gyorsabb SSD tárolók is. Az új adatbázis-kezelőben lehetőség nyílik a térinformatikai adatok natív kezelésére is, emellett erősödik az üzletiintelligencia-alkalmazásokat kínáló partnerek alkalmazásainak támogatása.

Kelet-európai terjeszkedés
A cég regionális terveivel kapcsolatban Jan Simek, a Teradata kelet-európai regionális igazgatója a Computerworld kérdésére elmondta: amíg Magyarországon jelenleg 2 ügyfele van a Teradatának, addig a hasonló fejlettségi szinten lévő és hasonló méretű piaccal rendelkező Csehországban 8; így akkor lennének elégedettek, ha Magyarországon is legalább 5 nagyvállalat használna Teradata-adattárházat...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek