Cikkek

Vélemény: Nem érünk rá

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-11-04 16:10:06

Gazdasági recesszióban a vállalatok hajlamosak visszahúzódni és kivárni, amíg rendbe jönnek a dolgok.

Most mi legyen? Mit tehet egy vállalat, miközben lassul az üzletmenet, alig vannak hitelek és hullámzik a részvénypiac? A Gartner a Symposium/ITExpo 2008 konferenciáján adta meg a választ: készüljenek fel a létszámstopra és elbocsátásokra. Persze, megtehetjük ezt is. Meg azt is, hogy magasabb sebességbe kapcsolunk.

Kétségtelen, hogy jönnek a költségcsökkentések és készen kell lennünk ezekre - létszámstop, leépítések, miegymás. Nincs szükség a Stanford Egyetem bölcseire ahhoz, hogy erre rájöjjünk. De ha tényleg hasznos tagja akarunk lenni az iparágunknak, akkor valami sokkal értékesebbet is tehetünk: versenyképes előnyt kovácsolhatunk. A lényeg az, hogy alapvető paradoxon húzódik a piaci visszaesés és az IT között. Amikor az üzlet pezseg, az informatikának van ideje hosszú kifutású projektekre. De amikor az üzlet döcög, akkor gyorsan kell reagálnunk. Zavarosnak tűnik? Gondoljunk csak bele. Jó üzleti környezetben rengeteg lehetőség adódik a gyártóknak és a kereskedőknek, és bőséges költségvetés az IT-osztályoknak. Ekkor kapunk engedélyt nagy infrastruktúra-projektekre és folyamatoptimalizálásokra, amelyek nem térülnek meg azonnal. Miért kapunk rá engedélyt? Mert van rá pénz. Miért van rá pénz? Mert könnyebben jönnek a megrendelések.

Egy bővülő piacon több pénz forog. A verseny nem annyira éles. Nem nehezedik ránk túl nagy nyomás. Ráérünk. És mi van, ha rosszabbodik a helyzet? A vállalatoknak költségeket kell csökkenteniük, hatékonyabbá tenniük a folyamatokat - és bizony megrendeléseket kell lopni a konkurenciától. Az első egyértelmű. A második is érthető az olyan folyamatorientált emberek számára, mint mi, az informatikában dolgozók. De miért kellene a konkurencia megrendeléseiért harcolnunk?

Mert ez az egyetlen hely, ahonnan megszerezhetjük őket. Emlékezzünk vissza: a piac zsugorodik, nem bővül. Már csak azért is növelnünk kell a piaci részesedésünket, hogy szinten maradjanak a bevételeink. De hogyan csábíthatjuk el az ügyfeleket és a megrendeléseiket a konkurenciától? Nos, ez taktikától függ. Lehet egy árcsökkentés, amit kicsit hamarabb hajtunk végre, mint a konkurencia. Lehet egy megrendelés, amit hamarabb fogadnak el...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek