Cikkek

Hogyan veszti el vonzerejét a Google?

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-09-09 10:10:02

A Google az innovatív kezdetekből rekordidő alatt vált kövér és öntelt iparági vezetővé. Ez jó hír a Microsoft számára.

A Google úgy tűnik, hogy a csúcson van, és a keresőpiac folyamatosan növekvő oroszlánrészét birtokolja. Vajon miért gondoljuk mégis, hogy elvesztette a vonzerejét? Kezdjük azzal, ahogy az alkalmazottait kezeli! A Google bőkezűsége legendás - ingyenes étkezés, liberális szülési és szülői szabadság, irodai masszázs, fitneszórák, sőt még olajcsere is. De a New York Timesban mostanában megjelent cikk szerint vége a szép napoknak.

A Google a közelmúltban duplájára emelte a cég üzemeltette óvoda díját, és amikor az alkalmazottak morogtak emiatt, a felső vezetés elutasította tiltakozásukat. A lap szerint a Google társalapítója, Sergey Brin figyelmen kívül hagyta a szülők kifogásait, és arról panaszkodott, hogy elege van azokból az alkalmazottakból, akik azt gondolják, joguk van olyan juttatásokhoz, mint a "palackozott víz és az M&M". A cikk szerzője, Joe Nocera levonja a következtetést: "A Google ezzel megmutatta, hogy úgy gondolkodik az óvodáról, mint ahogy minden más cég is - az luxus, és nem juttatás. A kiszivárgott hírekből kiindulva, ez az, amivé a Google gyorsan válni fog: csupán egy újabb céggé."

Egy másik példa: a Google-alkalmazottak sorban dezertálnak a cégtől. Az egyik legfurcsább pálfordulás Sergey Solyaniké, aki mielőtt a Google-hoz igazolt volna, a Microsoft Windows Home Server fejlesztéséért felelős vezető volt. Elhagyta a Google-t, és visszament a Microsofthoz, majd blogot vezetett az egészről. Solyanik nincs egyedül. Rengeteg más Google-alkalmazott is elindult a kijárat felé. Kell-e további bizonyíték arra, hogy oda a vonzerő?

Gondoljunk csak bele: a Google-részvények ára 34 százalékot zuhant; 2007 novemberében még 740 dollárt értek a papírok, a múlt héten nagyjából 490-et. Ez még rosszabb, mint a piac úgy általában. A Nasdaq 16 százalékot, a Dow 17-et csökkent ugyanebben az időszakban. Ha egy cég részvényeinek ára a piacot követi ahelyett, hogy a saját útját járná, a cég innovatív napjainak is vége. De még ha a Google el is vesztette a vonzerejét, miért érdekelne ez minket? Ettől még nem lesznek kevésbé eredményesek a kereséseink, nemde?

Nos, a keresések valóban nem esnek áldozatul. De a Google a keresésénél sokkal nagyobb dolgokra is szemet vetett, például a mi cégünk informatikai részlegére. Azon igyekeznek, hogy kiszorítsák a Microsoftot a saját hosztolt szolgáltatásaikkal, mint amilyen a Google Apps, a Gmail és a Google Docs.

Amikor Solyanik eljött a Google-tól, akkor a következőket mondta a cég olyan szolgáltatásairól, mint amilyen a Gmail és a Google Docs: "Közülük túl sok döglik be rendszeresen. Úgy tűnik, hogy a szolgáltatások 10 százaléka minden héten beadja a kulcsot. Minden héten más 10 százalék - a régi hibákat kijavítjuk, amivel újak jönnek elő." Ami még rosszabb, arra is figyelmeztet: a Google mérnökei többet törődnek azzal, hogy a szolgáltatások "királyak" legyenek, mintsem a szolgáltatások hatékonyságával. "A Google kultúrája a királyságot félelmetesen felülértékeli, míg a szolgáltatás minőségét már nem annyira."

Ez mind remek hír a Microsoftnak, hisz a Google miatt már elvesztette a keresőpiacot. Ha a Google megveti a lábát hosztolt szolgáltatásaival a piacon, a Microsoft bajban lesz...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek