Cikkek

Megoldásközpontú Magyarország

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-08-06 22:00:27

Egy év alatt 42 százalékkal nőtt a különböző területekre szakosodó hazai Microsoft-partnerek száma. Videóriport Houstonból.

A közép-kelet-európai térség a Microsoft számára is a világ egyik legjobb üzleti teljesítményt felmutató régióját jelenti, ahol több mint 47 ezer vállalat tevékenysége kötődik valamilyen formában a szoftvercéghez. Az IDC adatai szerint a térség IT szektora 2007-ben 1,7 millió embert foglalkoztatott, és ebből 700 ezer munkahelyet a Microsoft partnerhálózatába tartozó cégek jegyeztek.

Ugyancsak a piacelemző cég szerint az IT szektor 2007-2011 között további 676 ezer munkahelyet fog teremteni Közép-Kelet-Európában, és több mint 101 ezer új vállalatot hív majd életre. Az elmúlt évben a Microsoft e térségben elkönyvelt bevételének minden dollárja több mint 14 dollár bevételt generált a szoftvercég partnerhálózata számára.

Harminckét országot felölelő régiónkban jelenleg 2700 Microsoft Certified Partner tevékenykedik, ez a tanúsítvány követeli meg a legmagasabb fokú felkészültséget és szolgáltatásminőséget. Ez a szám 40 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest. Összehasonlításképp 2007-ben világszinten 6 százalékkal nőtt a Microsoft Certified Partnerek száma, míg Latin-Amerikában, a második leggyorsabban növekvő térségben 13 százalékkal, Kínában pedig 8 százalékkal.

Egészében a Microsoft partnerhálózata csak idén 7000 új taggal bővült régiónkban. A szoftvercég partnerprogramja specializációra ösztönzi a hálózat tagjait olyan területeken, mint a biztonság, a rendszerfelügyelet, a mobilitás, az üzenetkezelés. A szakosodó partnerek száma Közép-Kelet-európában az elmúlt évben 38 százalékkal nőtt - míg világszintern ez a szám 21 százalék volt.

Térségünket ugyanakkor a gazdasági fejlettség és az IT-érettség eltérő szintjén álló, változatos méretű piacok alkotják. Mennyiben sajátos az a támogatás, amit a régióban tevékenykedő Microsoft-partnereik igényelnek, a szoftvercég milyen szempontok szerint szabja testre itteni partnerprogramjait? - kérdeztük Charles Arizmendit, a Microsoft közép-kelet-európai partnerstratégiáért és -programokért felelős igazgatóját, akivel a Microsoft-partnerek Houstonban megrendezett világtalálkozóján készítettünk interjút.

- A térség valóban sokszínű, ami sajátos helyzeteket is eredményez, a piac méretét például nem feltétlenül kíséri arányosan magas színvonalú IT-érettség az egyes országokban - mondta Charles Arizmendi. - Ennek megfelelően az adott piacon jelen levő partnereink által szállított megoldások fejlettsége is változó, legalábbis ami a többséget illeti. A szakmai specializálódás legmagasabb szintjén álló partnereink köre ugyanis régiószinten egységes képet mutat, akár Oroszországot, Ukrajnát vagy Magyarországot nézzük. A legigényesebb ügyfelek mindenütt ugyanazokat a technológiákat és szolgáltatásokat kívánják használni. Itteni partnereink kompetenciáját tükrözi, hogy az idei világtalálkozó díjazottjai között kilenc közép-kelet-európai ország vállalatai szerepelnek.

Az igazgató rámutatott, hogy a régió a Microsoft Imagine Cup döntőjében is rendszeresen jól szerepel - a magyar diákok, miként arról beszámoltunk, idén csapat- és egyéni versenyben is dobogós helyezést értek el -, és azt mutatja, hogy a térség országaiban az elmúlt évtizedek hagyományait követve ma is magas szintű technológiai képzés folyik, és ennek megfelelő szalmai kompetencia áll rendelkezésre a munkaerőpiacon.

Ez a kimagasló tudáskoncentráció a Microsoft számára is értékessé teszi a régiót, ahol a szoftvercég növelni kívánja a tudás hasznosítását segítő beruházásait (az erre vonatkozó bejelentésekről bővebb információ videónkban). Az igazgató szerint erre azért is szükség van, mert a technológia területén nagy szakmai fölénnyel mozgó kis- és középvállalati partnereink némelyike elveszíti önbizalmát, amikor az értékesítésre és marketingre kerül a sor. A nagyvállalatokat kiszolgáló partnerekre ez nem érvényes, ők többnyire dedikált ügyfélmenedzsereken keresztül tartják a kapcsolatot felhasználóikkal.

- Magyarországon például igen összetett felépítésű partnerhálózattal rendelkezünk - mondta Charles Arizmendi. - Ezek a cégek nagyon sok megoldást értékesítenek a közép- és nagyvállalati szegmensben. Rátermettségüket illusztrálja, hogy az értékesítés egészét tekintve Magyarországon a legnagyobb a hosszú távra szóló licenc- és támogatói szerződések aránya. Ez a gazdasági környezet és az igényes ügyfelek előnyös kombinációjából adódik, de a partnereink által szállított megoldások fejlettségét is illusztrálja. Egy nagyobb vállalat körültekintően mérlegel, mielőtt aláír egy hosszú távra szóló szerződést. Ezek a Microsoft-partnerek a megoldások fejlesztése és azok értékesítése terén egyaránt jeleskednek. A kisebb vállalatoknak szállító partnereink számára az ügyfelek elérésében nagy lehetőséget jelenthet az olyan marketing eszközök használata, mint a Pinpoint online piactér. Ezen a téren azonban Magyarország egyelőre nem tartozik az élmezőnybe.

A Microsoft-partnerek az igazgató szerint nagy eséllyel jelenhetnek meg a térség más országainak piacán, ezt vállalatmérettől függetlenül valós üzleti lehetőségnek tartja. Láthatunk példát arra is, hogy egy-egy partner országhatárokon átívelő tevékenységet folytat, mint az Amerikában és Ázsiában is jelen levő XAPT Hungary, de ezek a cégek inkább úttörőnek számítanak. A Microsoft elsősorban a minden országban meglévő partnerhálózat lehetőségeinek kiaknázásában, a partnerek közötti együttműködésben látja a lehetőséget. Ezt kívánja elősegíteni a World Partner Conference is, az International Association of Microsoft Certified Partners és több, ehhez hasonló partnerszervezet is. Charles Arizmendi a partnerek közötti nemzetközi együttműködés másik előnyeként kiemelte, hogy nem kell külföldi kirendeltséget nyitni, nincsenek ezzel járó költségek, és a helyismeret is adott egy-egy új piacon. Több módja lehet a szomszédos vagy távolabbi országokban lévő ügyfelek megszólításának, és ezek egyikének a specializálódást tartja.

A Microsoft stratégiájában mindinkább a szoftver és a szolgáltatások összekapcsolására helyezi a hangsúlyt. Közép-Kelet-Európában a partnerek mely szoftvertermékekben látják a legnagyobb üzleti lehetőséget ebben a vonatkozásban? - kérdeztük az igazgatót...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek