Cikkek

LCD-gyárat nyit a Sharp

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-04-17 11:10:08

A Sharp a tervezettnél korábban, idén októberben kezdi meg az LCD-k termelését új, tizedik generációs gyárában. A gazdasági válság ellenére az LCD-panelek iránti kereslet magas.

A minőségi LCD-panelek iránti kereslet a recesszió ellenére élénk maradt. Különösen a fejlődő piacokon, például Kínában, de Európában is növekszik az LCD-televíziók iránti igény, a minden piacot érintő gazdasági válság ellenére is. Az úgynevezett e-signage (köztéri) kijelzők esetében is komoly fellendülés tapasztalható. Annak érdekében, hogy ezt a növekedést kövesse, a Sharp öt hónappal előrehozza a termelés megkezdését a Sakai városban épülő, tizedik generációs LCD-ket előállító gyárában. Így az itt készülő első kijelzők már idén októberben lekerülhetnek a gyártósorokról.

Tizedik generáció
A Sharp 2007 vége óta építi a világ legmodernebb LCD-kijelzőit készítő gyárát az Osaka melletti Sakai városában Japánban. Az új gyártóbázis lesz az első tizedik generációs LCD-üzem a világon, amelyben akár 8,7 négyzetméteres (2850 x 3050 mm), a kijelzők alapját képező üvegpanelek megmunkálására is lehetőség nyílik. Ez a jelenleg a cégnél működő, nyolcadik generációs Kameyama II üzemben előállíthatónál 60 százalékkal nagyobb. A tizedik generációs alapanyagokból például hat darab 60 hüvelykes vagy nyolc darab 50 hüvelykes LCD-képernyő állítható elő.

kamameya_sharp_plant.jpg

A Sharp, Sakai városában lévő Kameyama I és II gyárai

Jól fogynak az LCD-k
A DisplaySearch adatai szerint az LCD-televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató cég előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.

A nagyméretű LCD-panelek nemcsak televíziókban találhatók meg, hanem az egyre népszerűbb e-signage eszközökben is. Ezek alatt elsősorban a közösségi terekben elhelyezett elektronikus posztereket és hirdetőtáblákat, a repülőtereken és a nagyobb állomásokon megjelenő reklámokat, közlekedési tájékoztató táblákat és a látogatókezelő rendszereket kell érteni...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek