Cikkek

Kevés a megfelelő szakember

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-01-28 12:10:06

Második alkalommal készítette el a Symantec az adatközpontok helyzetéről szóló felmérését. A költségek csökkentése mellett jobb szolgáltatásokra van szükség.

Az adatközpontok vezetőinek továbbra is ki kell szolgálniuk a felhasználók egyre nagyobb igényeit, meg kell felelniük az elvárásoknak, jobb teljesítményt kell nyújtaniuk - csökkenő költségek mellett. Az adatközpontoknál problémák vannak a munkaerő-ellátottsággal, a szervereket és a tárhelyeket továbbra sem használják ki kellően, a katasztrófa utáni helyreállítás tervei pedig elavultak. A válaszadók azt is jelezték, hogy bár törekszenek a zöld adatközponti kezdeményezések irányába, ezt főképp gazdasági megfontolásból teszik - derül ki a Symantec felméréséből.

A megkérdezettek háromnegyede számolt be arról, hogy fokozatosan vagy gyorsan nőnek a felhasználói elvárások. Ugyanakkor az igényelt szolgáltatási színvonal teljesítése nehezebb vagy sokkal nehezebb lett. Arra a kérdésre, hogy mi volt a fő cél az elmúlt évben, a költségcsökkentés volt a messze leggyakoribb válasz. A költségcsökkentést több cég tartotta a legfontosabbnak, mint az azt követő másik két célt, a szolgáltatás színvonalának növelését és a reagáló képesség javítását.

Az adatközpontok a "többet kevesebbel" fő cél elérésére törekszenek. Ide tartozik a mindennapi tevékenységek automatizálása (a válaszadók 42 százaléka említette), a személyzet átképzése (40 százalék) és az adatközpont bonyolultságának csökkentése (35 százalék).

A tanulmány szerint a munkaerővel való ellátás továbbra is kritikus probléma. A válaszadók több mint egyharmada jelezte, hogy munkaerőhiánnyal küzd, és csak 4 százaléknál volt fölös munkaerő. Emellett 43 százalék szerint képzett pályázót találni nagy vagy igen nagy probléma. A munkaerő-probléma megoldásában a cégek az alvállalkozók bevonására és a képzésre támaszkodnak. Közel a felük elsősorban azért von be alvállalkozót, hogy az adatközpont személyzetének több ideje legyen az egyéb feladatok ellátására. Az alvállalkozóra bízott három leggyakrabban informatikai feladat az üzletmenet folyamatosságának biztosítása, a mentés és a tárolás kezelése. A képzést a válaszadók kétharmada tekinti stratégiai fontosságúnak.

A cégek 2008-ban azt jelentették, hogy az adatközpontokban levő szervereik kapacitásuknak alig több, mint felét használják ki. Az adatközpontok tárkihasználása még az ötven százalékot sem érte el. Így nem meglepő, hogy mindkét területen erősen törekszenek a kihasználtság növelésére. A szervereket érintő fő kezdeményezések a szerveregyesítésre (80 százalék) és a szervervirtualizálásra (77 százalék) irányulnak. A tárolás területén a fő kezdeményezések a tárolás virtualizálását (76 százalék), az adatok folytonos védelmét (71 százalék) és a tárerőforrás-vezérlést (71 százalék) célozzák meg.

Az adatközpontok vezérlésében a katasztrófa utáni helyreállítás terén továbbra is bőven lenne helye a fejlesztésnek...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek