Cikkek

FSC - ahogy nem ismerjük

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-09-24 13:10:05

Interjú a Fujitsu Siemens Computers IT Proffesional Services üzletágának közép- és kelet európai igazgatójával.

A Fujitsu Siemens Computers neve elsősorban a Consumer területről ismert, tavaly nyáron azonban új üzletágat hozott létre IT Proffesional Services (ITPS) néven, és ezzel megjelent az informatikai szolgáltatások piacán is. A szolgáltatási üzletág hazai igazgatója Kovács Zoltán. Maga az üzletág a Siemens Business Services egyik szolgáltatási üzletágának felvásárlásával jött létre. A megalakulás óta eltelt egy bő év. Ennek kapcsán látogatott Magyarországra Aleksandar Pantelič (képünkön), aki az üzletág közép- és kelet európai igazgatója. Vele beszélgettünk, arról, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak, mik az eltelt egy év eredményei, milyen eredményeket várnak.

Computerworld: A Fujitsu Siemens ITPS üzletágának régiós vezetőjeként mely területekért felel?
Aleksandar Pantelič: Névleg Kelet- és Közép Európa tartozik hozzám, azaz Lengyelország, Csehország, Magyarország, Oroszország és a FÁK, illetve a dél-kelet európai országok.

CW: A kimaradó országokkal mi a helyzet?
A. P.: Szolgáltatásaink ott is elérhető, de ott partnerekkel dolgozunk. Hogy nem egységesek az országok, ez is mutatja. Nagyon bonyolult terület, minden szempontból. Bonyolult, de nagy lehetőségek vannak benne. Sok dinamikus dolgot tapasztalok, de sajnos a különböző piackutatások által előre jelzett várható folyamatok, igények nem mindig teljesülnek a nemzeti és globális politikai és gazdasági hatások miatt. Sokszor kell azonnal, maximális rugalmassággal dolgozni, ott támad nagy igény a szolgáltatásokra, ahol nem is vártuk, illetve ahol a jelzések szerint nőnie kellene az igényeknek, nem nő. Jelentős a régió gazdasági kitettsége, az alapvetően növekvő pályán nagy hullámvölgyek is tapasztalhatóak, amelyek hatással vannak a mi piacunkra is. Ez nincs így a nyugat európai országokban.

CW: Az Önök üzletága milyen szolgáltatásokat kínál?
A. P.: A szolgáltatások üzletág az IT infrastruktúrával összefüggő szolgáltatási dolgokkal foglalkozik, azt hiszem, ezen a téren mindent megkaphat tőlünk az ügyfél. A rendszerintegrációtól a menedzselt szolgáltatásokig mindenben tudunk megoldást kínálni. Nemcsak széles a termékpalettánk, hanem - mondhatjuk így - mély is. A CDBMO betűszó a tőlünk megkapható szolgáltatásokat írja le: Consult, Design, Build, Maintain, Operate. Ezt persze nehéz megfelelően más nyelvekre lefordítani - hiába, ez egy soknyelvű, igen színes régió.

Vannak hagyományos szolgáltatásaink, mint például a karbantartás, illetve magasabb szinten a kiszervezett szolgáltatás, magasabb menedzselési minőséggel. Hadd mutassak egy ábrát, hogy mit is értünk pontosan az általunk kínált menedzselt szolgáltatások alatt - ezen a téren a piacon nem egységes a nyelvhasználat. Az is gyakran megesik például, hogy a menedzselt szolgáltatásokat egyszerűen outsourcing-nak hívják.

080924fuji_02_k.jpgAz ábra nagyítható!

Mi az infrastruktúrához kapcsolódó szolgáltatásokra koncentrálunk. A mi régiónkban a felhasználók még mindig szeretik az eszközeiket birtokolni, legyen az hardver, vagy szoftver. Ugyanakkor az egyre összetettebb eszközök üzemeltetése mély szakértelmet kíván. Ha felvesznek egy megfelelő szakembert, akkor nehéz ellátni munkával, hiszen ismereteinek megfelelő feladat csak ritkán adódik. A tervezéskor elég nehéz ezzel kalkulálni, kiszámolni, hogy egy szakember mivel mennyit foglalkozik, és az megéri-e a cégnek. A mi szolgáltatásunk elfedi ezt a komplexitást: a vevő pontosan tudja miért, mennyit fizet.

CW: Gondolom, a szolgáltatást néhány központi helyről végzik?
A. P.: Vannak szolgáltatási központjaink, ahonnan távolról elérhetünk rendszereket, de vannak helyi támogató központjaink is...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek