Cikkek

Változó hozzáállás az ERP piacon

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-06-18 12:10:09

Csökkent a kereslet az ügyviteli rendszerek piacán, de erőteljesebb elhatározás jellemzi a bevezetést fontolgató cégeket - állítja a rEVOLUTION Software.

A mikro- és kisvállalkozások befagyasztották az ügyviteli szoftver beszerzéseiket. Bár érdeklődnek az újdonságok iránt, akár árajánlatot is kérnek, de jellemzően az aktuálisan használt megoldás megtartása mellett döntenek, ahogy a 30-50 fős kisvállalkozások is, hiszen számukra a döntő momentum az ár. Az ERP üzletágban a közép- és nagyvállalatok körében a rEVOLUTION Software tapasztalata szerint már sokkal nagyobb súlya van a döntésekben az az új rendszerrel járó előnyöknek: elsősorban azt vizsgálják, hogy az ügyviteli szoftver mennyiben képes segíteni abban, hogy cégük felett hatékonyabb ellenőrzést gyakorolva kivédjék a válság hatásait és versenyelőnyhöz jussanak a piacon.

Változásra kényszerített szállítók
"A megváltozott piaci körülmények új, megfontoltabb, de egyben rugalmasabb hozzáállást követelnek az ERP beszállítóktól az ügyfél érdekeinek maximális figyelembe vétele mellett. A mostani helyzetben felértékelődik annak jelentősége, hogy a szolgáltatók partnereik véleményét és problémáit megértsék és kezeljék" - nyilatkozta Kustos Ferenc, a rEVOLUTION Software Kft. ügyvezető igazgatója. A tapasztalataik szerint az ügyefelek egyértelműen értékelik, ha például a szállító az eladás helyett a felmérésre, az ügyfelek megismerésére és a probléma feltárására helyezi a hangsúlyt.

Eltérő stratégiák
Az ügyviteli rendszert szállító cégek különböző stratégiákkal próbálnak versenyezni a szűkülő piacon. Hosszú távon a teljes piacra veszélyes, ha a kereslet visszaesése éles árversenybe hajszolja a cégeket, mert ez elkerülhetetlenül a minőség romlásához is vezet. Az ERP bevezetés azonban munkaigényes, szakértelmet követelő folyamat, amelynek ráadásul fontos eleme a bizalom. A költségek csökkentése és az árverseny egyértelműen azt eredményezi, hogy a bevezető cég rákényszerülhet a spórolásra a befektetett erőforrásokon, ami növelheti a bevezetés és a rendszer használatának bizonytalanságát. Kustos Ferenc szerint bár a nagyobb projekteknél kisebb az ár jelentősége, de a végső döntés és a beszállító kiválasztása előtt csábító lehet egy nagyobb kedvezményt tartalmazó ajánlat elfogadása. Az alacsonyabb ár mellett azonban nagyon fontos azt is figyelembe venni, hogy az egyéb érdekek ne sérüljenek a projekt során. Hosszú távon kifizetődőbb egy olyan projektet elindítani, amelyben a felmérésre, bevezetésre, testreszabásra, egyedi fejlesztésekre és oktatásra is megfelelő időt szán a bevezető partner.

EU-s forrásokra várnak a cégek
A piac alakulását erőteljesen befolyásolja az is, hogy a vállalatok többsége a beruházást pályázati forrásból szeretné finanszírozni...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek