Cikkek

Portok mögött figyelő alkalmazások felderítése

kategória: Hálózat — forrás: lacy — dátum: 2008-04-28 — értékelés: 5.00Nyomtató

Lássunk egy roppant egyszerű szituációt. Honlapszerkesztőként webszervert használok a gépemen, ám egyik reggel nem tudtam sehogysem elindítani, pedig ez a nap is úgy kezdődött Lacyka életében akárcsak a többi. Mivel egy porton (80) keresztül kommunikáló szoftverről van szó, ellenőriztem biztos nem használja-e az adott portot valaki más. Nézzük, hogy is megy ez.

  1. Szerezzünk információt, hogy alkalmazásunk mely portokon kommunikál.
    Egy webszerver általában a 80-as portot használja.
  2. Start menü keresőjével indítsuk el a cmd -t.
  3. Futtassuk: netstat -a -o

Ha a listában megtaláljuk a portszámunk (helyi cím oszlopban), amelyhez társul egy PID is, megütöttük a főnyereményt! A PID egy folyamatazonosító, amely birtokában már nem titok a portot használó alkalmazás neve.

  1. Ctrl+Shift+ESC -vel indítsuk el a Feladatkezelőt.
  2. Nézet / Oszlopok kiválasztása menüpont.
  3. Jelöljük be a PID (Folyamatazonosító)-t, majd OK.
  4. Megjelenik egy Termékazonosító oszlop, ahol megkeressük a netstat által kiadott PIDet.

A képernyőfotóról könnyen leolvasható, hogy az Apache webszerverem elől a Skype csevegőprogram foglalta el a 80-as portot. Ha az alkalmazás fájlnevéből nem derül ki a szoftver neve, érdemes keresővel utánajárni, hátha a fájlt tartalmazó mappa neve több információval szolgál számunkra.

Végül, hogy a sorstársaknak is nyújtsak valami használhatót: Skypeon belül...

  1. Eszközök / Beállítások...
  2. Speciális rész - Kapcsolat
  3. Vegyük ki a pipát innen:
    A 80-as vagy a 443-as port is használható a bejövő hívásokhoz
  4. Okézzuk le. Lépjünk ki. Indítsuk el újra.
  5. Most már elindíthatjuk az Apache-ot is.