Cikkek

Újabb szolgáltatóközpont Budapesten

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-10-08 13:10:04

Az outsourcing szolgáltatásokat végző amerikai Cognizant megnyitotta első európai regionális szolgáltatóközpontját.

A Cognizant kedden - az Egyesült Államok és India magyarországi nagykövetének, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkárának és az ITD Hungary Zrt. Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség képviselőinek jelenlétében - hivatalosan bejelentette, hogy megnyitja első európai regionális szolgáltatóközpontját.

Magyar szakemberekkel
Az amerikai NASDAQ elektronikus tőzsdén jelen lévő Cognizant világszerte több mint 59 ezer alkalmazottat foglalkoztat, árbevétele az elmúlt esztendőben több mint 2 milliárd dollár volt. Földrajzi megoszlás tekintetében az árbevétel 78 százalékát Észak-Amerika, 20 százalékát Európa, a fennmaradó 2 százalékot pedig a világ többi országa adja. A társaság árbevételének mintegy 45 százaléka a pénzügyi szolgáltatási szektorból, 24 százaléka az egészségügyi szektorból, 15 százaléka a gyártási és kiskereskedelmi szektorból, a fennmaradó 16 százalék pedig a távközlés, a média és a szórakoztatóipar területéről származik. Kilenc indiai fejlesztőközpontja mellett további fejlesztő- és kutatóközpontokat működtet Kínában, Kanadában, az Egyesült Államokban és Argentínában.

Az új budapesti szolgáltatóközpont IT-outsourcing (például alkalmazás-karbantartás és alkalmazás-fejlesztés), üzletifolyamat-kiszervezési (BPO) és infrastruktúra-menedzsment szolgáltatásokat nyújt a társaság globális ügyfelei részére. A budapesti szolgáltató központ jelenleg 55, túlnyomórészt magyar, magasan képzett és tapasztalt szakembert foglalkoztat. A létszám a tervek szerint 2009-re elérheti a 250 főt. A Cognizant igyekszik tevékenységét a magyarországi egyetemeken végzett szakértők munkájára alapozni, és a lehetséges együttműködés érdekében kapcsolatba lépett a többi között a Semmelweis Orvostudományi Egyetemmel (SOTE), a Budapesti Corvinus Egyetemmel, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel és a Gazdálkodási Főiskolával.

Vonzó helyszín
A budapesti helyszín kiválasztása előtt Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is megvizsgálták a lehetőségeket, de mindenféle szempontból Magyarország tűnt a legjobb választásnak - hangsúlyozták a Cognizant képviselői a sajótájékoztatón.

Kilián Csaba, az ITDH befektetetési igazgatója a Computerworld kérdésére elmondta: 2001 óta több mint 50 nemzetközi szolgáltatóközpont nyílt Magyarországon, amelyekben több mint 20 ezer szakember dolgozik; ezek között olyan cégek találhatók, mint az IBM, EDS, Sykes, Lexmark, National Instruments, Tata, Unisys vagy a Vodafone. Az idén várhatóan még további 2-3 bejelentést tesznek újabb szolgáltatóközpontok nyitásáról, amelyek között lesz egy nagy IT szolgáltató is.

A kelet-európai térség egyre közkedveltebbé válik az IT társaságok körében, mivel az európai cégek növekvő igényt támasztanak olyan közös szolgáltatási központok iránt, amelyek azonos európai nyelvi és kulturális alapon működnek, jó helyi kapcsolatokkal rendelkeznek és könnyen elérhetőek...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek