Cikkek

Nagyobb sávszélességet a nappaliba!

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-07-02 11:49:08

Még idén egy számlát kaphatnak a Magyar Telekom internetre, IPTV-re, vezetékes és mobiltelefonra előfizető ügyfelei.

Az ősszel új, integrált vezetékestelefon- és internet-szolgáltatási csomagokkal jelenhet meg a piacon a Magyar Telekom, és valószínűleg még az idén lehetőség lesz arra is, hogy a T-Home előfizetők egy számlát kapnak a különféle Magyar Telekom előfizetéseikről és díjakról; a részleteket várhatóan szeptemberben teszik közzé - jelentette ki Maradi István, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese kedden háttérbeszélgetésen. Mint arról a Computerworld is beszámolt, a Magyar Telekom ügyvezető bizottsága múlt csütörtökön döntött arról, hogy a vállalat 2008 őszén bevezeti a T-Com, a T-Online és a T-Kábel márkákat felváltó T-Home márkát.

200 százalék
Maradi István a fix vezetékes technológiáról kifejtette: a sávszélesség növelését most már nem az irodai adatátviteli igények kényszerítik ki, hanem az otthoni multimédiás eszközök, ezen belül alapvetően az interaktív televíziózás fejlődése; a távközlésben a nagy áttörést az jelentheti, hogy a nappaliban is megjelennek a szélessávú szolgáltatások. A vezérigazgató-helyettes szerint 15 év múlva már minden háztartásban nagyfelbontású interaktív televíziós szolgáltatásokra fizetnek majd elő. A Magyar Telekomnak jelenleg mintegy 16 ezer IPTV-előfizetője van; a fejlesztéseknek köszönhetően már itthon is küszöbön áll a 25Mbit/s sebességű, HDTV-adások továbbítását is lehetővé tévő VDSL szolgáltatás bevezetése.

A mobil elterjedtsége a következő években elérheti akár a 200 százalékot is. A fejlődés fő motorja a széles sávú adatátvitel lesz, ezen belül a közösségi oldalak bővülése, és például az ezeken történő videó megosztás.A mobilkommunikációban nemcsak az a fő kérdés, hogy milyen mértékben fejlődik a sávszélesség, hanem az is, miképpen lehet az egy bit átvitelére eső költségeket tovább csökkenteni - tette hozzá a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.

Egységes ügyfélkiszolgálás
Maradi István elmondta: a Magyar Telekom esetében a széttagolt rendszer, a különálló mobil, vezetékes és internetes üzletág integrálódott, és ezzel hatékonyabb lett az ügyfélkapcsolat...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek