Cikkek

Magyar siker a Google pályázatán

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-07-17 11:50:33

47 ország 1650 indulója közül az első három között végzett a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának csapata. Videó.

A Google által meghirdetett Online Marketing Challenge-en résztvevő diákok 200 dolláros Adwords kuponok segítségével szervezhették meg egy szabadon választott kisvállalkozás online kampányát. A sikeres hazai csapat által kiszemelt számítógépkölcsönző és használtgép-értékesítő cég, a PCRent.hu oldalaira irányított felhasználók milliós üzletet hoztak a mintegy 22 ezer forintnyi marketingkampány eredményeként.

Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, amely egy perth-i falmászó terem, a Hangout kampányát vitték sikerre. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem fiataljai teljesítettek a legjobban, akik egy svájci utazási iroda, az Aaretal Reisen netes forgalmát lendítették fel. Az amerikai régi győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem hallgatói voltak, akik egy Pennsylvaniával foglalkozó turisztikai oldalra csábították a látogatókat.

Tekintse meg a sajtótájékoztatón készült videónkat!
A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának csapatát oktatójuk, Demjanovich Nebojsa segítette, aki kérdésünkre elmondta: a sikert annak tulajdonítja, hogy a csapat tagjai előtt nem volt ismeretlen terület az online marketing, hiszen a diákok ilyen irányú tudásukat az iskolában - Magyarországon egyedülálló módon - mind elméleti, mind gyakorlati képzésben alapozhatják meg.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője szerint a verseny bebizonyította, hogy a keresőmarketing területén nem feltétlenül a befektethető pénzösszegektől, a cégmérettől, vagy a bejáratott brandektől függ a siker, hanem a relevanciától és a hozzáértő hirdetésmenedzseléstől. Az interneten azonnal ellenőrizhető kampányok sikerét mutatja, hogy a versenyben befektetett összeg sokszorosát hozta vissza a jól tervezett AdWords kampány.

A Google Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős termékmenedzsere, Lee Hunter elmondta: "A korábbi években a világ különböző részein tanuló diákoktól olyan véleményeket hallottunk, hogy milyen hasznos lenne, ha egy gyakorlati tapasztalatokat nyújtó marketingversenyen próbálhatnák ki az elméletben megtanultakat...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek