Cikkek

Hatékonyság - Canon kulcsszó válságos időkre

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-04-07 13:10:05

Mutatós modellek és fényképezőgépek mellett üzleti megoldásokat is felvonultattak a bécsi Canon Busines Forum látogatói előtt.

15 közép-kelet európai országból és Ausztriából érkező 3000 partnerét és ügyfelét látta vendégül a Canon Bécsben, Business Forum elnevezésű rendezvényén. Annak jeléül, hogy a gyártó a közép-kelet európai régióban látja a következő időszak legkomolyabb potenciálját, hazánkat több mint 200 résztvevő képviselhette a történelmi múlttal rendelkező Hofburgban. Nagy hangsúlyt kapott a rendezvényen a fenntartható erőforrások, a vállalati társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem iránti elkötelezettség, amely olyan partnerekkel való együttműködésben nyilvánul meg, mint a Vöröskereszt és a WWF.

Egyrészt a Canon teljes kínálata megtekinthető volt a kiállítás alkalmával, az üzleti megoldásoktól a fogyasztói termékekig, mégis sokkal többről beszélhetünk, mint szimpla termékbemutatóról. A gyártó stratégiáját arra alapozza, hogy folyamatosan megfigyelhető a piaci hangsúly áthelyeződése a pusztán hardverre szorítkozó beszerzésektől a teljes megoldást kínáló hardver+szolgáltatás együttesekig, így a Canon kínálatában is mind komolyabb szerepet kapnak a teljes megoldások (solution). A megoldás (solution) tehát nem a harver alternatívája, hanem az a mód, ahogy a hardvert érdemes értékesíteni. Az informatikai témában legmarkánsabban kommunikált téma a költséghatékonyabb és biztonságosabb nyomtatás, mely válságos időkben alapvetően befolyásolhatja egy vállalat túlélését.

Elkeserítő helyzet: bőven van min spórolni
A szakmai prezentációkból megtudhattuk, hogy meglepően rendezetlen a cégek nyomtatással kapcsolatos élete. A Canon felmérése szerint vállalkozásoknak 90 százaléka egyáltalán nem rendelkezik semmiféle információval saját nyomtatási költségeit illetően. Legtöbben tízszer annyit nyomtatnak, mint amennyire valójában szükségük lenne, ugyanakkor a nyomtatók kihasználtsága csupán 3% körül mozog. A hálózati adatforgalom felét (!) nyomtatási munkák generálják, és a rendszergazda felé irányuló kérések, panaszok 23%-áért is ezek okolhatók. Az IDC kimutatásából kitűnik, hogy az IT részlet idejének 23 %-át kötik le a nyomtatási problémák. A Gartner információi szerint a vállalkozások bevételük igen jelentős részét, 3%-át költik nyomtatásra, így bőven volna mins spórolni és optimalizálni...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek