Cikkek

Gerillamarketing 2.0

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-10-06 11:10:04

Szárnypróbálgatásnak tűnhet, hatékonyságában azonban felveszi a versenyt a bejáratott módszerekkel.

Gerillamarketing helyett szerencsésebb a buzz marketing kifejezést használni - mondja Kaizer Gábor, a ReVISION stratégiai igazgatója, egyben a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Gerilla és Vírusmarketing Tagozatának vezetője. A "buzz" zsongást, pezsgést jelent, amely tökéletesen jellemzi az összeállításunkban tárgyalt újszerű hirdetési formákat, illetve az azok által kiváltott hatást. Visszhangosak, vagyis témát szolgáltatnak a fórumok, a chatfelületek, szobák számára csakúgy, mint a valós, offline közösségeknek. Egyfajta öngerjesztő folyamatról beszélhetünk, ahol a közösség terjeszti az ügyesen csomagolt reklámüzenetet.

A buzz marketingnek több alfaját különböztethetjük meg. A legegyszerűbb a szóbeszéd (word of mouth). Ez akár egy termékkel/szolgáltatással is kapcsolatos lehet. Az érdekes információk futótűzként terjednek. Ma már persze nem feltétlenül szájról szájra, sokkal inkább klaviatúráról klaviatúrára áramlanak a hírek, érdekességek - éppen ezért az online megfelelőjét szokták vírusmarketingnek is nevezni. Kaizer Gábor a Hotmailt említette mint első kiemelkedő példát, amely indulásakor a kiküldött e-mailek aljára elhelyezett, regisztrációra biztató üzenetekkel népszerűsítette magát.

Másfajta az ambient média. Ez esetben valamely közterületet alakítják át reklámhordozóvá úgy, hogy az lehetőleg felkeltse az érdeklődést, tömeget vonzzon magához. Volt rá példa, hogy az IKEA egy buszmegállót rendezett be saját bútoraival - nem kis feltűnést keltve.

Végül meg kell említeni az astroturfing formát, amely egy amerikai műfűmárkáról kapta a nevét, és mesterségesen, felülről (tehát a gyártók, a vezetés által) létrehozott fogyasztói mozgalmakat takar. Előszeretettel alkalmazzák politikai üzenetek terjesztésére is, mivel itt általában csak utólag derül ki, hogy reklámról van szó. Összeállításunkban a gerillamarketing mibenlétét és lehetőségeit mutatjuk be.

Az első vihar után
Ha web, akkor Google, ha Google, akkor web. Talán pont ezért gondolta (gondolja) mindenki, hogy ha a Google saját webes böngészővel jelenik meg, akkor az csak nagy dobás lehet. Ki ismerné jobban az internetezők szokásait, mint az a cég, amelynek keresőjén keresztül a világ weblapjait elérik? Logikusan hangzik, de mielőtt látatlanul letöröljük kedvenc böngészőnket, és Google Chrome-ra váltunk. Nézzük meg alaposan, hogy mit is tud, különösen az új Internet Explorer 8 béta 2-höz képest, amely pár nappal a Chrome előtt vált letölthetővé.

És hogy miért csak most fogllakozunk a Chrome-mal? Mert elmúlt az újdonság varázsa, így objektívebben nézhettük a Google böngészőjét, amely megjelenésekor alaposan felkavarta a kedélyeket.

Nyomtatott forintok
Informatikai eszközeink közül a nyomtató az, amely beszerzését követően még évekig képes megbosszulni, ha rosszul választottunk. Arról, hogyan járunk a legjobban, nincs mindenki számára működő, egymondatos recept, annyi azonban bizonyos, hogy minden az igények felmérésével kezdődik.

Sajátos a helyzet a nyomtatási kellékanyagok hazai piacán és általában a magyarországi vállalkozások felfogását illetően - amint azt a Canon megrendelésére készített ICM Research-felmérés is mutatja. 3009 európai, ezen belül 85 hazai cég képviselőjét kérdezték nyomtatási problémáikról és stratégiájukról. Kiderült, hogy meglepő módon a kis és közepes, esetenként 100-as létszám feletti cégeknek általában (61 százalékban) semmiféle nyomtatási stratégiájuk nincs. Minivállalkozásoknál persze sokszor nincs is ehhez szükséges szakember, ezért egyedül igyekeznek megoldani a feladatokat. A problémák ellenére a legtöbb cég nem vesz igénybe szakértői segítséget. 42 százalékuk sem nyomtatókellékanyag-beszállítót, sem szervizcéget nem alkalmaz. Attól tartunk, hogy a vállalatok ugyan szeretnék a lehető legkevesebbet költeni a nyomtatásra, mégsem igazán tudják, hogyan is induljanak el a megtakarítások, a jobb gazdálkodás útján.

Összefoglaljuk mindazt, amit figyelembe kell venni, ha valóban csak annyit szeretnénk költeni nyomtatásra, amennyit feltétlenül szükséges.

Hálózati légzsilip
A phion új termékcsaládot jelentett be kis- és középvállalatok számára. Az innsbrucki székhelyű IT-biztonsági cég nemrégiben Nyugat-Európában és a Közel-Keleten is új leányvállalatokat alapított. Ezt a növekedést akvizíciók és partneri megállapodások is szolgálják, amelyek nyomán izgalmas technológiákkal gyarapodott a szállító portfóliója...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek