Cikkek

Nem szeretjük a zsúfolt üzleteket

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-12-11 10:10:06

A hazai nethasználók háromnegyede vásárol online boltban, a webáruházak vásárlói főképp férfiak.

A Millward Brown által a D-Link megbízásából készített részletes felmérés eredményei szerint a magyar internetezők 71 százaléka vásárolt legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben. Az online vásárlásban a férfiak járnak az élen, akiknél elsősorban az ár, és a zsúfolt üzletek elkerülése a legfontosabb tényezők. A nők ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, és kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek. Sok vásárló idegenkedik az online fizetéstől és használ készpénzt. A felmérésből kiderül, hogy a webes vásárlás folyamatába beépült az ár-összehasonlító oldalak használata is.

A felmérés 500 fős mintán vizsgálta a magyar internetezők online vásárlási szokásait lakóhely és iskolázottság szerint, a 14 és 69 év közötti korosztályban. A 71 százalékos online vásárlási arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, magas iskolázottságúakra és férfiakra igaz, a legfontosabb szempontok az ár, a tömeg elkerülése és a széles kínálat. Számos más jellemző derült még ki a felmérésből: a vásárlók kétharamada használ ár-összehasonlító oldalt, és 90 százalékuk ad más vásárlók véleményére, mely a termékről szerzett információ legmegbízhatóbb forrása számukra.

Bár a webáruházak mellett szóló érveknél az emberek 56 százaléka az alacsonyabb ár, 42 százaléka az otthonról való kényelmes vásárlás, 31 százalékuk a széles választék, 23 százalékuk pedig időhiány miatt választja az online boltokat, szintén fontos 37 százalékuk számára a bolt megbízhatósága, 22 százalékának a garanciális feltételek, 15 százalékuk pedig a fizetési feltételek ismeretében dönt az adott bolt mellett.

Online vásárlás kapcsán csupán a megkérdezettek 19 százalékának volt negatív élménye, és ezek háromnegyede a termékből adódik, annak szállítás közbeni sérülése, vagy meg nem érkezése a jellemző. Garanciával, fizetéssel és szállítással csupán a vásárlók 6, 10 és 17 százalékának volt problémája.

A felmérés jelentős különbségeket mutatott a férfiak és nők, illetve az eltérő korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebben vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, garanciális feltételeket, és használnak ár-összehasonlító oldalt, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.

Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont, nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek