Cikkek

Egyre többen a böngészőtorta körül

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-09-04 13:10:03

Az Internet Explorer újabb százalékot vesztett piaci részesedéséből, a Chrome 24 óra alatt szerzett ugyanennyit.

A Net Applications adatai szerint az Internet Explorer 72,2 százalékos részesedéssel zárta az elmúlt hónapot, ami 0,9 százalékos csökkenést jelent a júliusi számokhoz képest. Összehasonlításképpen: a Microsoft böngészője az utóbbi évben csupán egyetlen alkalommal, idén májusban veszített el ennél több felhasználót - akkor a teljes piac 1,1 százalékát engedte át vetélytársainak. A hivatalosan 2006 őszén bemutatott IE 7 a júliusi 47,1 százalékról 46,8 százalékra esett vissza, a meglepően szívós IE 6 pedig 25,2 százalékot kasszírozott, szemben az egy hónappal korábbi 25,7 százalékos piaci részesedésével. Utóbbi tendencia nem meglepő, ám az IE 7 mindenképpen csalódást okozott, ha figyelembe vesszük, hogy két éves pályafutása során ez a második alkalom, hogy piacot veszített.

A jelenleg bétaverziós IE 8 - melynek második kiadását augusztus 27-én tették elérhetővé - 550 százalékos növekedést produkált, így a mikroszkopikus 0,04 százalékról 0,22 százalékra tornászta fel magát. Vince Vizzaccaro, a Net Applications alelnöke érdekes módon az IE 8 Beta 2 megjelenésével magyarázza az Internet Explorer visszaszorulását. Vizzaccaro szerint azok a felhasználók, akik rászánták magukat az IE 8 Beta 2 letöltésére, másfelé is szétnéztek, ha már arra jártak, és kipróbálták a konkurens termékeket.

A Mozilla, az Apple és az Opera böngészői mind az IE kárára terjeszkedtek a vizsgált időszakban. A Firefox részesedése 19,2 százalékról 19,7 százalékra hízott, ezen belül a friss, 3.0-s verzió 5,7-ről 7,7 százalékra ugrott. A Safari piaci részesedése 6,1-ről 6,4 százalékra emelkedett, míg az Opera azonos nevű alkalmazása 0,69 helyett már 0,74 százalékot zsebelt be. Ezzel az Opera elhagyta Netscape-et, mely augusztus végén 0,72 százalékon állt. (Az AOL még múlt februárban földelte el véglegesen a klasszikus böngészőt.)

A tegnapelőtt bemutatkozó Google Chrome már nem befolyásolhatta az augusztusi adatokat, mégis érdemes foglalkoznunk vele, mivel a Google új böngészője az első 24 órában megszerezte a teljes piac 1 százalékát. A kaliforniai Net Applications szeptember 3-án este 1,48 százalékot is mért, azóta pedig - 40 ezres minta alapján - a Chrome beállt az említett 1 százalékra. (Az ingadozás egyébként más termékek, például a Firefox esetében is természetes: munkaidőn kívül és hétvégén a FF részesedése rendszerint megnő...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek