Cikkek

Egy városrész teszteli az új szolgáltatásokat

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-05-29 12:10:15

Tízmilliárd forintos nagyságrendű összeget költ az idén üzletfejlesztésre a Magyar Telekom; a távközlési vállalat négy éven belül 700-800 ezer háztartásba akarja eljuttatni a szélessávú optikai hálózatot.

A Magyar Telekom idei stratégiai céljai közé tartozik, hogy a vezető magyar infokommunikációs szolgáltatóvá váljon, innovatív szolgáltatásaival jelen legyen mind a mobiltelefonok, mind a számítógépek és televíziók képernyőjén, és tovább erősítse regionális jelenlétét - fogalmazott Pataki Róbert, a Magyar Telekom új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletágának április elején kinevezett új vezérigazgató-helyettese, egyben a Magyar Telekom-csoport stratégiai igazgatója bemutatkozó sajtótájékoztatóján.

Az újonnan kialakított üzletág létrehozásának oka az volt, hogy a korábbinál összefogottabb, egységes központi üzletfejlesztést tudjanak biztosítani, amely az új kezdeményezéseket az ötlettől megvalósításig kézben tartja, és rendelkezik a kellő erőforrásokkal. Bár a pontos összeget Pataki Róbert nem mondta meg, újságírói kérdésre elárulta, hogy az idei évben az üzletág mintegy 10-15 milliárd forintos nagyságrendű összegből gazdálkodik, míg az egyetemekkel, kutatólaboratóriumokkal közös K+F tevékenységre további 750 millió forintot szán.

Ötletgyárosok és kutatóműhelyek
Az új üzleti területek üzletágon belül közel 400 fő dolgozik, az üzletfejlesztésen kívül ide tartozik minden nem távközlési termék, így például a mobilparkolás vagy a teljes médiaportfolió (mint az [origo], az iwiw és az M Factory). A hagyományos termékfejlesztés továbbra is az egyes üzletágaknál maradt, új üzleti területek üzletág csak a teljesen új ötletek kidolgozásával foglalkozik - hangsúlyozta Pataki Róbert.

Az üzletágba összegyűjtött "ötletgyárosok" folyamatosan kutatják a jövő fejlődési irányait, ebből választották ki azt a néhányat, amelyre a Magyar Telekom a következő időszakban fókuszálni fog; ezek között pénzügyi, egészségügyi, továbbá energiapiaci szolgáltatások is szerepelnek.

Az ötleteket egyébként féléves gyakorisággal a Magyar Telekom valamennyi munkatársa véleményezheti egy innovációs board-ülésen; az ötlethalmaz generálásában pedig olyan műhelyek is részt vesznek, mint a Magyar Telekom által támogatott Kitchen Budapest. A Computerworld kérdésére, hogy a felhasználókat miként vonják be az új fejlesztésekbe, Pataki Róbert elmondta: a közelmúltban újfajta fókuszcsoportokat alakítottak ki, akiknek a hagyományos kutatásoktól eltérő kérdések a fogyasztási szokásaikról; a kutatásba bevont felhasználókkal folyamatos, élő kapcsolatot akarnak fenntartani.

Kísérlet egy városrészben
A Magyar Telekom a napokban jelentette be a T-City elnevezésű kezdeményezését: Szolnok Szandaszőlős városrészében a következő hónapokban egy hosszú távú fejlesztési és innovációs program veszi kezdetét, ahol a jövő infokommunikációs szolgáltatásait a város lakói, intézményei és vállalkozásai az országban elsőként tesztelhetik...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek