Cikkek

E-közigazgatás: ennyi nem elég

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-12-09 12:10:08

Elkészült a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ idei E-közigazgatás jelentése.

Itthon az internetet használó felnőtt lakosság negyede lép online kapcsolatba valamilyen közszolgáltatást nyújtó szervvel; az uniós átlag ehhez képest 28 százalék. A tagállamok információs társadalmi rangsorára vonatkozó, 2008-as összehasonlító elemzésben viszont Magyarország még mindig a leszakadó országok között található. A hazai információs társadalom fejlődését értékelő 52 mutatónak mindössze egynegyedénél haladjuk meg az uniós országok átlagát. A rangsor utolsó harmadában foglalunk helyet többek között a vállalkozásoknak nyújtott közszolgáltatások teljeskörű online elérhetőségében, a vállalkozások e-számlázásában, az online beszerzésekben, vagy éppen a lakossági internetes banki szolgáltatások használatában - pedig a közszolgáltatások működésének színvonala, hatékonysága közvetlen és erős hatással van a reálgazdaság teljesítményére is.

A negyedik alkalommal elkészített éves jelentés szerint a fejlesztési irányoknak egyértelműen az adminisztrációs terhek csökkentését és a közszolgáltatások hatékonyságának növelését kell szolgálniuk, hiszen Magyarországon még mindig ötödével magasabbak az adminisztrációs terhek az uniós átlagnál. A World Economic Forum 2008-as eredményei alapján Magyarország a vállalati versenyképesség terén tavaly óta 9 helyet csúszott vissza, és most a 47. helyen áll.

Általános problémaként fogalmazódik meg, hogy az e-közigazgatási szolgáltatások számának növekedése és az online szolgáltatások szintje nem kielégítő, valamint a hirdetési kampányok sem járultak hozzá a felhasználói szám megfelelő növekedéshez...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek