Cikkek

Annál is drágábban kelt el a Vatera

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2008-10-08 13:10:03

Az első híresztelésekkel szemben lényegesen drágábban, átszámolva több mint 3,7 milliárd forintért szerezte meg a Vatera.hu Kft.-t az MIH Internet Europe.

Ahogy a múlt héten arról már a Computerworld is beszámolt, a korábbi tulajdonos iEurope Capital és Esther Dyson szeptember 12-én a Vatera.hu Kft. 100 százalékos részesedését a dél-afrikai Naspers kiadóvállalat leányvállalatának, az MIH Internet Europe-nak adta el. A meg nem erősített sajtótalálgatáshoz képest (amely 1,5 milliárd forintról szólt) az új tulajdonos lényegesen magasabb áron, mintegy 15 millió euróért, azaz a mai árfolyamon számolva több mint 3,7 milliárd forintért szerezte meg a legnagyobb hazai aukciós portált üzemeltető céget - mondta el a Computerworld-nek adott exkluzív telefoninterjúban Christian Unger, az MIH Internet Europe vezérigazgatója. Ezzel a Vatera.hu az eddigi legmagasabb áron gazdát cserélt magyar internetes vállalkozás.

Azt, hogy az MIH Internet Europe számára miért érte meg a piaci árnál lényegesen magasabb összegért megvásárolni a Vaterát, Christian Unger többféle magyarázattal is szolgált. Az új tulajdonos szerint a második piaci szereplőnél lényegesen nagyobb részesedéssel rendelkező Vateránál olyan hálózati hatások érvényesülnek, amely miatt még egy magasabb, stratégiai áron is érdemes volt megvásárolni az aukciós szolgáltatást. Mint a vezérigazgató fogalmazott, a Naspers hosszú távon gondolkozik, és legalább 10 éves perspektívában tekint a befektetéseire.

A másik ok, hogy az idén az MIH Internet Europe által szintén felvásárolt brit Tradus cég vezetőjeként Unger már mintegy másfél éve próbálta meggyőzni a korábbi tulajdonosokat az eladásról, az első - a jelenlegi vételárhoz közel álló - ajánlatot még tavaly télen adták. Bár időközben a nemzetközi gazdasági környezet és az internetpiac megítélése sokat változott - jelenleg tényleg a másfélmilliárd forintos vételár lett volna reális - de úgy ítélték fairnek, ha tartják magukat az eredeti ajánlathoz.

Elsők szeretnek lenni
Az MIH Internet Europe / MIH Group multinacionális cégcsoport az elektronikus média, fizetős tévé, az internet, az azonnali üzenetküldés és az ezekhez kapcsolódó technológiák hasznosítása terén tevékenykedik szerte Európában; érdekeltségei között olyan piacvezető vállalkozások találhatók, mint a lengyel Allegro.pl, a bolgár és a cceh piacon jelen lévő Aukro, a skandináv országokban működő QXL vagy a svájci Ricardo.ch online aukciós site-ok, továbbá a lengyel Gadu-Gadu és az orosz mail.ru szolgáltatások. A vállalkozások az MIH Internet Europe ernyője alatt működnek; az MIH Internet Europe vezetőjeként Christian Unger felel a dél-afrikai Naspers teljes európai internetes üzletéért.

Mint ismeretes, az MIH Internet Europe már eddig is kisebbségi részesedéssel rendelkezett a TeszVesz.hu-ban, amely a Vatera mögött a második legnagyobb hazai aukciós szolgáltatónak számít; a többségi tulajdonos a finn Sanoma leányvállalata. Christian Unger szerint egyelőre még nem eldöntött, hogy mi lesz ennek a kisebbségi részesedésüknek a sorsa: jelenleg is tárgyalásokat folytatnak a Sanomával, amely során igyekeznek a partnerük érdekeit is szem előtt tartani - fogalmazott az MIH Internet Europe vezérigazgatója. Hozzátette: a cégének természetesen az az elsődleges érdeke, hogy konszolidáció révén minél nagyobb részesedésre tegyenek szert a hazai piacon, ugyanakkor akkor sem lesz semmi gond, ha egyelőre két külön érdekeltségként működnek a szolgáltatók. Unger szerint erre azért is lehetőség van, mivel a két szolgáltatás ügyfélköre nem fedi teljesen le egymást, amíg a Vaterán inkább férfiak, addig a TeszVeszen főleg nők vásárolnak...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek