Cikkek

A második veszteséges évre készül a Sony

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-07-30 17:10:07

A japán elektronikai óriás újabb visszaesésről számolt be csütörtökön közzétett negyedéves jelentésében. A kedvezőtlen gazdasági helyzet mellett az erős jen is a Sony ellen dolgozik.

Az utóbbi években folyamatosan átszervezésekkel küszködő vállalat az áprilistól júniusig tartó első pénzügyi negyedévre 37 milliárd jenes (aktuálisan 388 millió dolláros) veszteséget jelentett, miközben eladásai 19 százalékkal, vagyis 1600 milliárd jennel csökkentek. A gazdasági környezet mellett a megerősödő japán valuta is hozzájárult az elkeserítő eredményekhez, hiszen egyrészt drágította a Sony külső piacokon értékesített termékekit, másrészt csökkentette a tengerentúlról visszaáramló profitot. A jen a június végi adatok szerint egy év alatt 34 százalékot erősödött a dél-koreai wonhoz képest, ami értelemszerűen óriási hátrányba hozta a Sonyt a Samsunggal vagy például az LG-vel szemben; a japán vállalatok közül egyébként nem csak a Sony, hanem a Sharp és a Sanyo is hasonlóan gyenge utolsó negyedévet produkált.

Veszteséges mindhárom elektronikai divízió
A cég nem elektronikai termékekben - például banki szolgáltatások, zenekiadás - utazó vállalkozásai kisebb-nagyobb mértékben átlépték a profitküszöböt. A fogyasztói elektronikai cikkekkel foglalkozó Consumer Products and Devices eladásai ezzel szemben 27 százalékkal csökkentek, miután lanyhult a kereslet a Bravia LCD tévék, a Cybershot digitális kamerák és a Handycam videokamerák iránt. A részleg 2 milliárd jenes működési veszteséggel zárt, szemben a tavalyi első negyedév 36 milliárdos nyereségével.

A PlayStation játékok és a Vaio PC-k sikeréért is felelős Networked Products and Services 37 százalékkal kevesebb eladást produkált. A rossz teljesítmény elsősorban a csökkenő PC-eladások rovására írható, amit az olcsó netbookok hódításával és a Windows 7 operációs rendszert megelőző várakozással magyaráznak. Ennek megfelelően a divízió tavalyi, 5 milliárd jenes működési nyeresége is 40 milliárdos veszteségbe fordult.

A Sony business-to-business termékekkel és lemezgyártással foglalkozó részlege 28 százalékos csökkenést jelentett, így az előző év első negyedévének 9 milliárd jenes működési nyereségéből idén 12 milliárdos veszteség lett. Egyedül a digitális zenelejátszókból fogyott több a japán piacon, ami azonban csak arra volt jó, hogy a Sony éves 6,3 millió darabos előrejelzését 6,7 millióra módosítsa - ez még mindig kevesebb, mint a tavalyi 7 milliós értékesítés....

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek