Cikkek

Ideje, hogy a CIO is üzleteket kössön

kategória: Hírek — forrás: Computerworld — dátum: 2009-06-17 17:10:04

Ha az informatikai vezetők túlságosan függnek a céges költségvetéstől, akkor sokkal sebezhetőbbek, mert a vezetés bármikor csökkentheti a forrásokat.

A CIO-któl meg kellene vonni a támogatást, és csak annyit kaphatnának, amit megteremtenek saját maguknak. A büdzsé valójában adomány, ami nem jár tényleges felhatalmazással - üzente az informatikai vezetőknek Ade McCormack, Financial Timesban is publikáló vállalatirányítási tanácsadó, aki június 16-án a Gartner londoni Outsourcing & IT services Summit rendezvényén tartott előadást. A The IT Value Stack című, tavaly megjelent könyvet jegyző McCormack azt javasolta a CIO-knak, hogy nézzenek körül a piacon, kössenek jó üzleteket, ezen keresztül pedig versenyezzenek tágabb piaci környezetben.

McCormack úgy gondolja, hogy a legtöbb CIO hermetikusan el van zárva a cégén belül, és ha egyszer kiszabadulna a külvilágba, sokkot kapna. Az újságíró hasonlata szerint ha a CIO-k úgy élnének, hogy csak azt ehetnék meg, amit maguk ejtettek el, sokkal több elkölteni való forrásuk lehetne. Ha az informatikai vezetők túlságosan függenek vállalatuk költségvetésétől, akkor sokkal sebezhetőbbek, hiszen a vezetés bármikor dönthet a kiadások csökkentéséről.

McCormack úgy látja, az iparági kereskedőknek kell segíteniük abban, hogy a CIO-k is érdemben megjelenjenek az igazgatósági üléseken; megbízható tanácsadóként kellene fellépniük ahelyett, hogy egyszerű kereskedelmi célpontokra lövöldöznének. Partnerként kell kezelniük a CIO-kat, akik a vezetőségi üléseken nagy szolgálatot tehetnek nekik; ezzel szemben ha egy IT beszállító túl nagy erőt képvisel, akkor a CIO könnyen bábuvá válhat, ami a kapcsolat megromlásához vezet. Ugyanez viszont fordítva is igaz, a partnerségben a CIO dominanciája sem célravezető.

A hosszú távú kapcsolat alapja
Ha egy informatikai vezetőnek nincs elég befolyása, akkor előbb-utóbb feleslegessé válik a cégénél, mert praktikusan az iparági kereskedő léphet a helyébe - bár az ideális forgatókönyv szerint egy malomban kellene őrölniük. Ehhez arra van szükség, hogy az IT beszállító csökkentse a nyomást saját értékesítőin, mert az veszélyezteti egy jó és hosszú távú kapcsolat lehetőségét a CIO-kkal - véli McCormack.

A kereskedőknek segíteniük kellene az informatikai vezetőket, hogy önállóan is értéket teremtsenek, és ezáltal biztos helyet kapjanak a felsővezetésben. Ugyanakkor az informatikai vezetőknek is meg kell tanulniuk azt a nyelvet, amit a döntéshozók használnak, hogy képviselhessék az IT valós értékét a vállalatnál. A vezetőség legnagyobb félelme, hogy nem tudja kiszámítani, ténylegesen megtérülnek-e az IT beruházások. A pénzügyi vezetők jobban bele szeretnének látni a technológia fekete dobozába, különösen akkor, ha a valós értékről nincs világos elképzelésük.

Kommunikációs zavar
Bizonyos helyzetekben a gazdasági vezetők maguk mellé emelik a CIO-t, azonban a misztikus szavak (pontnet, szísarp, webkettő) hallatára igyekeznek minél hamarabb eltávolítani őket környezetükből...

A cikk folytatásához kattints ide!

Korábbi hírek